Tisztelt kérelmezők, szakmagyakorlók!

Ahhoz,hogy könnyebben tudják intézni ügyeiket létrehoztunk e-űrlapokat. Ezen űrlapok segítségével intézhetik ügyeiket. Minden E-űrlap kétféle módban használható, az egyik a Gmail fiókkal rendelkezők részére (ide közvetlenül feltölthetőek a kért dokumentumok), a másik azok számára, akik egyéb e-mail fiókkal rendelkeznek (nekik az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre kell majd a dokumentumokat feltölteni).

E-űrlapok

Az E-űrlapok segítségével a következő ügyek intézhetők. Kérjük mindenképpen olvassa el az alábbi ismertetőket, mielőtt az űrlapok linkjére kattint!
 
Előzetes eljárás kezdeményezése 
A jogosultsági vizsgára jelentkezés feltétele az előzetes eljárás során a kamara titkára által kiállított igazolás megléte. Az előzetes eljárás dokumentumait megtalálja veboldalunkon.
 
Új engedélyezéssel kapcsolatos ügyek
Minden új engedélyezés esetén a jelentkezés csak akkor lehetséges, ha a kérelmező rendelkezik előzetesen letett jogosultsági vizsgával. Jogosultsági vizsgára a MÉK Jogosultsági vizsga oldalon van lehetőség. A jogosultsági vizsgára kizárólag az előzetes eljárás lefolytatása után van lehetőség!
 
Meglévő jogosultságokkal kapcsolatos ügyek
Ezen űrlapon keresztül a következő ügyeket tudja intézni:
- Helyreállítás
- Szüneteltetés
-Törlési kérelem
- Adategyeztetés megváltozott adatról - amennyiben a lakcíme változott, úgy mindenképpen készítse elő lakcímkártyáját, szkennelje be mert el kell küldenie részünkre. A lakcímkártya alapján hivatalból vizsgálni kell az illetékességet. Amennyiben nem kamaránk az illetékes, akkor a teljes iratanyagát átadjuk az illetékes kamarának. 
- Hatósági igazolás adatokról
- Jogosultság érvényesítés adategyeztetése hatósági bizonyítvány nélkül (adategyeztetés továbbképzés teljesítésénél)
- Hatósági bizonyítvány továbbképzés teljesítésének igazolásához (jogosultság érvényesítés)
A jogosultságok érvényesítésének feltételei: továbbképzés teljeskörű teljesítése, adategyeztetés, éves tagdíj vagy névjegyzéki nyilvántartási díj befizetése!
  

Bármilyen kérdése van az űrlapok kitöltése során vagy problémája van kérjük, írjon a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre vagy hívja a +3670-850-7636-os telefonszámot!

Bízunk benne, hogy az E-űrlapokkal meg tudjuk könnyíteni az ügyintézéseket.

 

Általános ismertető:

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat a Gmail fiókkal rendelkezők az űrlapba fel tudják tölteni, ha az űrlap elején egy fiókváltással bejelentkezik saját Gmail fiókjába. Erre az űrlap figyelmeztetni is fogja Önöket.
Egyéb email fiókkal rendelkezőknek az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat az űrlap kitöltésével egyidejűleg el kell küleni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  e-mail címre.
Kérjük, hogy az űrlap kitöltésénél figyeljen, hogy adatait pontosan adja meg! A kitöltést követően az űrlap visszaigazoló e-mailt küld Önnek, hogy milyen adatokat küldött el részünkre!
Az ügyintézés eredményéről Ügyfélkapun keresztül vagy elektronikus úton fog értesítést kapni kamaránktól.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat megtalálja a  Nyomtatványok weboldalon. Kérjük, mindig az ügyének intézéséhez szükséges nyomtatványt töltse ki! A nyomtatványon megtalálhatóak azon mellékletek, melyeket meg kell küldeni részünkre.
Tájékoztatjuk, hogy adatai megadásával hozzájárul azok kezeléséhez és egyben büntetőjogi felelősséget is vállal az megadott adattartalmak valódiságáért.
Tájékoztatjuk, hogy a 266/2013 (VII.11) Korm.rendelet 44 §. (5) bekezdés a) pontja szerint a szakmagyakorlási tevékenység engedélyezését követően merült fel olyan tény vagy adat, amely a tevékenység engedélyezését nem tette volna lehetővé, valamint c) pontja szerint a bejelentésben valótlan adatközlést és hitelesítési nyilatkozatot tett a jogszabályban előírt feltételekkel való rendelkezéséről és ezt bármely hatáskörrel rendelkező hatóság által végzett ellenőrzés igazolja, akkor a területi kamara titkára megtiltja a szakmagyakorlási tevékenység folytatását és ezzel egyidejűleg törli a tevékenységet folytató szakmagyakorlót a névjegyzékből.
Ön kérheti, hogy az igazgatási szolgáltatási díjról a számlát cég nevére állítsuk ki, ehhez az űrlapokban talál külön rendelkező részt.
Bármilyen kérdése van az űrlapok kitöltése során kérjük, írjon az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre vagy hívja a +3670-850-7636 -os telefonszámot!
 

Előzetes eljárás kezdeményezése

A jogosultságok megszerzéséhez előzetesen jogosultsági vizsgát kell letenni. A jogosultsági vizsgára jelentkezés feltétele, hogy előzetes eljárás keretében a kamara titkára kiállítson egy igazolást arról, hogy a végzettség és a szakmai gyakorlat szakirányúsága megfelel a kérelmezni szándékozott jogosultság tekintetében.

Ezen igazolás kiállítása előzetes eljárás keretében zajlik. Az előzetes eljáráshoz szükséges dokumentumok megtalálhatók a nyomtatványok oldalon. Ugyanitt a szakmai gyakorlat igazolás minta is letölthető.

A kamarai tagsághoz kötött tevékenységek esetében a szakirányúság megállapítása az elnökség hatásköre, míg a nem kamarai tagsághoz kötött tevékenységes esetén titkári hatáskör. A szakirányúság megállapításánál a tagozatok, illetve a Diploma azonosító Szakértő Testület véleménye figyelembevételével történik (amennyiben ez szükséges).

Előzetes eljárás során szükséges dokumentumok:

- formanyomtatvány (minta a nyomtatványok) oldalon)

- diploma

Szakmai gyakorlat igazolása (minta a nyomtatványok) oldalon) 

- tervezési jogosultságnál tervdokumentáció (A rendszer pdf vagy kép fájl tud fogadni, A tervdokumentációnak min.3 - max. 8 db az engedélyezési vagy egyszerű bejelentési eljárásnak megfelelő tipikus rajzokat (alaprajz, metszet, homlokzat, esetleg látványterv - műszaki leírás nem kell) kell tartalmaznia, melyek szerepelnek a szakmai gyakorlati igazolásban. Településtervezőknél ez nem szükséges.) Az engedélyezéssel kapcsolatos eljárásrend további hasznos információkat tartalmaz!

Az előzetes eljárás során a titkár pozitív vagy negatív tartalmú igazolást állít ki. A negatív tartalmú igazolással szemben kifogással lehet élni a Magyar Építész Kamaránál. Önálló jogorvoslati lehetőség nincs.

Az előzetes eljárás során kapott pozitív tartalmú igazolással lehet a jogosultsági vizsgára jelentkezni MÉK Jogosultsági vizsga oldalon.

A sikeres jogosultsági vizsga után lehet kérelmezni a névjegyzéki bejegyzést.

Előzetes eljárás kezdeményezése Gmail fiókkal rendelkezőknek - űrlap

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat a Gmail fiókkal rendelkezők az űrlapba fel tudják tölteni, ha az űrlap elején egy fiókváltással bejelentkezik saját Gmail fiókjába. Erre az űrlap figyelmeztetni is fogja.

Előzetes eljárás kezdeményezése egyéb e-mail fiókkal rendelkezők részére - űrlap

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat az űrlap kitöltésével egyidejűleg fel kell tölteni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre!

Kérjük, hogy az űrlap kitöltésénél figyeljen, hogy adatait pontosan adja meg! A kitöltést követően az űrlap visszaigazoló e-mailt küld Önnek, hogy milyen adatokat küldött el részünkre!

 

Új engedélyezéssel kapcsolatos ügyintézés

Ezen ügyintézésnél az alábbi dokumentumokra van szükség:
- Megfelelő bejegyzési formanyomtatvány ( nyomtatványok  )
- Jogosultsági vizsga igazolása
- Kapcsolattartási és adatvédelmi nyilatkozat ( nyomtatványok )
- diploma
- igazgatási díj befizetési bizonylat
- lakcímkártyájának másolata
 
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat a Gmail fiókkal rendelkezők az űrlapba fel tudják tölteni, ha az űrlap elején egy fiókváltással bejelentkezik saját Gmail fiókjába. Erre az űrlap figyelmeztetni is fogja.
 
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat az űrlap kitöltésével egyidejűleg fel kell tölteni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  címre, melyet a rendszer a fiók tárhelyén automatikusan megőriz.
Kérjük, hogy az űrlap kitöltésénél figyeljen, hogy adatait pontosan adja meg! A kitöltést követően az űrlap visszaigazoló e-mailt küld Önnek, hogy milyen adatokat küldött el részünkre!
Az igazgatási szolgáltatási dj befizetését igazolni szükséges. Az engedélyezési igazgatási díj összege 1 jogosultság kérése esetén 30.000 Ft, több jogosultság esetén 40.000 Ft, energetikai tanúsítás bejelentésének díja 5.000 Ft. Számlaszámunk: K&H Bank 10402427-24215813-00000000

 

Meglévő jogosultságokkal kapcsolatos ügyintézés

Ezen űrlapon keresztül a következő ügyeket tudja intézni:
- helyreállítás,
- szüneteltetés,
- törlési kérelem,
- adategyeztetés megváltozott adatról - amennyiben a lakcíme változott, úgy mindenképpen készítse elő lakcímkártyáját, szkennelje be mert el kell küldenie részünkre. A lakcímkártya alapján az illetékességet hivatalból vizsgálni kell, amennyiben nem a kamaránk az illetékes, akkor a teljes iratanyagát átadjuk az illetékes kamarának!
- meglévő adatokról (tagsági, jogosultság) igazolás kiállítása.
- jogosultság érvényesítés adategyeztetése - nem kér hatósági bizonyítványt,
- továbbképzés igazolása jogosultság érvényesítéskor hatósági bizonyítvánnyal;
A jogosultságok érvényesítésének feltételei: továbbképzés teljeskörű teljesítése, adategyeztetés, éves tagdíj vagy névjegyzéki nyilvántartási díj befizetése!
 

A szükséges nyomtatványokat megtalálja a nyomtatványok  oldalon. Kapcsolattartási és adatvédelmi nyilatkozat ( nyomtatványok ) kitöltése csak akkor szükséges, ha korábban még nem nyilatkozott vagy változtatni szeretne.

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat a Gmail fiókkal rendelkezők az űrlapba fel tudják tölteni, ha az űrlap elején egy fiókváltással bejelentkezik saját Gmail fiókjába. Erre az űrlap figyelmeztetni is fogja.
 
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat az űrlap kitöltésével egyidejűleg fel kell tölteni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  címre, melyet a rendszer a fiók tárhelyén automatikusan megőriz.
Kérjük, hogy az űrlap kitöltésénél figyeljen, hogy adatait pontosan adja meg! A kitöltést követően az űrlap visszaigazoló e-mailt küld Önnek, hogy milyen adatokat küldött el részünkre!
Az igazgatási díj befizetését igazolni szükséges. Az igazgatási díj összege helyreállításnál a mindenkori éves tagdíj 50%-a, hatósági bizonyítvány kérése esetén 20.000 Ft, hatósági igazolvány kiállításakor 5.000 Ft. a többi ügyintézés díjmentes. Számlaszámunk: K&H Bank 10402427-24215813-00000000
Kérjük, hogy az űrlap kitöltésénél figyeljen, hogy adatait pontosan adja meg! A kitöltést követően az űrlap visszaigazoló e-mailt küld Önnek, hogy milyen adatokat küldött el részünkre!
Bármilyen kérdése van az űrlapok kitöltése során vagy problémája van kérjük, írjon az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre vagy hívja a +3670-850-7636 -os telefonszámot!
Bízunk benne, hogy az E-űrlapokkal meg tudjuk könnyíteni az ügyintézéseket.